Project

Mediagigant Framestore bereikt topprestaties met zijn fail-proof firewalls

Een bedrijf voert af en toe werkzaamheden uit om de risico's van verouderde technologie te beperken. Maar voor Framestore was dit geen andere optie omdat de configuratie en de functie-opties die de schaalbaarheid rond het toenemende gebruik van cross-netwerkmiddelen beperken.

Wetend dat het bedrijf zich moest aanpassen, heeft Framestore Infradata ingeschakeld om zich te laten adviseren over de meest effectieve firewalls om infrastructuur-as-code mogelijk te maken. Dit zou niet alleen de business beschermen, maar ook een positieve impact hebben op de prestaties, met 1-click implementaties en het gebruik één single source of truth.

Over Framestore

Framestore is de thuisbasis van 3.000 getalenteerde kunstenaars, producenten, ingenieurs en visionairs die op zes locaties werken in film, reclame, televisie en immersie. Het bedrijf staat wereldwijd bekend om zijn visuele effecten en heeft een trotse geschiedenis van het creëren van buitengewone beelden en scènes voor een aantal van de grootste Hollywood producties, maar brengt ook magie naar de kleine schermen die ons dagelijks omringen.

Framestore heeft zich altijd gericht op het gebruik van technologie om uitstekende beelden te creëren. Maar om de inhoud van de nieuwste innovaties tot leven te kunnen brengen, is de IT-infrastructuur die alles achter de schermen ondersteunt, voortdurend in ontwikkeling. Met name het feit dat ze tegen de grenzen van de bestaande firewalls aanliepen, vertraagde de ontwikkeling op het gebied van belangrijke technologie en zakelijke drijfveren. Toen de onderhoudscontracten afliepen, was Framestore gretig en enthousiast over het doorvoeren van veranderingen.

De uitdaging

Framestore verdeelt zijn content over meerdere netwerken en sluit deze af, zodat het nergens heen kan gaan waar het niet mag. De hele dag door staan duizenden rendertaken in de rij voor berekeningen - als ze voor elk frame worden vermenigvuldigd, kunnen sommige taken dagen van berekening vergen. De planning en verzending van rendertaken wordt centraal uitgevoerd door teams en software die de prioriteiten bewaken en prioriteren op basis van de klantdeadlines. Om het planningssysteem te bereiken, moeten renderknooppunten de firewall passeren, maar als de verbinding wordt verbroken, moet het systeem mogelijk opnieuw beginnen met de taak, waardoor alle voortgang verloren gaat.

"We hebben altijd problemen gehad met failovers die niet naadloos waren - en de firewalls faalden op onverwachte momenten. Ik moest dag en nacht aan de telefoon zijn om de hoofdoorzaak te vinden, en zelfs in de gevallen dat het me lukte om een antwoord te krijgen, kon de leverancier niet met zekerheid zeggen of het probleem in de volgende versie zou worden opgelost. Het was erg storend voor het bedrijf. Omdat de firewalls met grote regelmaat omvielen, werden de productieteams gedwongen om speling in de schattingen te bouwen en moesten we workarounds vinden om het effect te proberen te verzachten", aldus Tristan Crichton, hoofd van Networks bij Framestore.

"De meeste mensen bij Framestore weten wat een firewall is - maar ze zouden dat echt niet moeten weten. Sinds onze vorige provider het product heeft geïnstalleerd, hebben we meerdere jaren moeite gehad om ondermaats presterende firewalls in stand te houden. Ons bedrijf verdient beter. We hebben besloten om de vernieuwing op de juiste manier te benaderen en een specialist in te schakelen om ons te helpen precies te specificeren wat we nodig hadden en het juiste product aan te bevelen", aldus Tristan.

Framestore zag een kans om de efficiëntie en de beschikbaarheid te verbeteren, wat uiteindelijk zou kunnen neerkomen op duizenden uren renderingtijd. Bovendien hecht Framestore veel waarde aan zijn reputatie op het gebied van levering en werden de firewalls een risico die van invloed kunnen zijn op de deadlines.

Hoop aan de horizon

Terwijl Framestore een duidelijke eis had om zijn firewalls wereldwijd te vernieuwen, zag het ook de mogelijkheid om de algehele dienstverlening aan de andere bedrijfstakken te verbeteren.

In de afgelopen jaren is de DevOps mentaliteit binnen de techniek een grote trend geworden. Het toepassen hiervan op traditionele netwerken, gaf Framestore de potentie om zijn gebruikers te machtigen in zelfbediening doordat zij veranderingen aan de centrale source of truth kunnen voorstellen.

Het resultaat - De juiste keuze maken

Zoals bij de meeste technologieën is het betreden van de wereld van de firewalls als het betreden van een jungle vol gevaar. Als aandachtige gids hielp Infradata Framestore bij het navigeren door het leveranciers landschap om de technologie te selecteren en te testen die geschikt was voor hun omgeving en voor hun doel.

"Het gesprek met Infradata is altijd gemakkelijk - er zijn geen flitsende slides, geen opdringerige verkoop, gewoon een samenwerking om ons te helpen te bereiken wat ons bedrijf nodig heeft. We hebben een open relatie waarin ze ons adviseren over hoe we het beste uit de leveranciers kunnen halen in de zin van het beste product, de beste prijs en de beste service. Het heeft nooit als iets anders gevoeld dan een partnerschap." - Tristan Crichton, Hoofd van Networks

"We wisten dat we gebruik wilden maken infrastructuur-ascode omdat het ons in staat zou stellen om de beoogde staat van de firewalls in YAML-bestanden weer te geven. Dit stelt ons in staat om gebruik te maken van versiebeheertools die we kenden en die een single source of truth hebben. Infradata hielp ons om veel leveranciers af te wijzen die ons door hun interfaces gedwongen zouden hebben om op een specifieke manier met de boxen om te gaan", aldus Adam Kirchberger, Netwerk Engineer. 

Uiteindelijk werden leveranciers teruggebracht tot een paar opties, en besloot Framestore dat ze niet hoefde te betalen voor onnodige functionaliteit, dus koos het voor Juniper Networks. Na het Framestore team naar het laboratorium van Juniper Network in Amsterdam te hebben gebracht, heeft Infradata een twee maanden durende proof-of-concept gefaciliteerd waarmee het team de technologie kon toepassen, de prestaties ervan rigoureus kon testen en de business case kon vaststellen.

Empowering users

Na het plaatsen van de nieuwe firewalls heeft Framestore, die al een zeer technische organisatie was, de manier waarop het bepaalde diensten aan zijn gebruikers heeft geleverd, geautomatiseerd. 

Voorheen werd elke wijziging handmatig verwerkt. Dit was een omslachtig proces dat het risico met zich meebracht dat er iets werd gemist als dezelfde wijziging op drie of vier verschillende plaatsen nodig was. Het team zou tickets ontvangen en gebruikers zouden erop moeten vertrouwen dat hun verzoek duidelijk genoeg was om het gewenste resultaat te bereiken. Het was noch transparant, noch efficiënt.

"Vooraf waren we met twee mensen die het een uitdaging vonden om voor 3.000 gebruikers te zorgen. Maar nu, met de automatisering, konden we gemakkelijk opschalen naar 10.000", voegde Tristan eraan toe. "In de eerste vier maanden na de inzet van Juniper ontvingen we 500 wijzigingsverzoeken. Door inzicht te geven, nemen mensen meer verantwoordelijkheid - ze willen actief van de rotzooi afkomen. Wat we hebben bereikt gaat verder dan wat ik dacht dat we konden doen", zei Adam.

Juniper Networks

Wanneer een bedrijf afhankelijk is van zijn netwerk om bedrijfskritische transacties, applicaties en diensten te leveren, is Juniper Networks een goede keuze. Constant gericht op het begrijpen van de behoeften van de klant, in plaats van gebruikers te dwingen om gegevens op een bepaalde manier te bekijken, heeft het de mogelijkheden om in te zoomen en de moeilijkste problemen op te lossen waar ze mee te maken hebben - problemen die andere technologieën niet kunnen, of simpelweg niet willen, aanpakken.

Summary

Industrie

  • Media

Zakelijke uitdaging:

  • Om de firewall wereldwijd te vernieuwen en de de dienstverlening over het algemeen te verbeteren

Resultaat:

  • Selecteren en testen van de juiste technologie
  • Succesvolle proof-of-concept van twee maanden met Juniper Networks 
  • Automatisering ingevoerd voor schaalbaarheid

Contact met een expert

Neem contact op met één van onze experts uit de branche. Bel ons of laat een bericht achter. Ons team staat voor je klaar.

De resultaten

Geen problemen meer

"Sinds we Juniper hebben geïnstalleerd, hebben we geen problemen meer gehad. We hebben zelfs de fail over getest in New York tijdens het renderen, gewoon om er zeker van te zijn en niemand zei iets omdat er geen downtime was."

Click to deploy

"In 30 minuten hebben we een firewall met 1.000 VPN-tunnels gemaakt om een remote workforce in staat te stellen. Het was letterlijk een kwestie van kopiëren en plakken en dan één druk op de knop om de nieuwe omgeving in te zetten."

Eerlijk open advies

"De relatie met Infradata is relaxed. Ze zijn eerlijk over de technologieën en waar de zwakke punten liggen, wat waarschijnlijk de reden is dat we openstaan voor meer opties".

Positive impact op de prestaties

"We waren zo gefocust op de automatisering en betrouwbaarheid dat we niet schreeuwden om de verbeterde prestaties. Maar de mensen prijzen hoe snel de doorvoer is en hoe ze eindelijk dingen kunnen doen die ze voorheen niet konden".

Backup en veerkracht

"Onze single source of truts ligt in een Gitlab opslagplaats, wat betekent dat we niet van alles twee nodig hebben. Als een van onze boxen morgen sneuvelt, maakt het niet uit, we zouden gewoon een nieuwe maken."

Een perfect partnerschap

"Infradata heeft het vertrouwen dat ze onze technische niveau kunnen ondersteunen. En als ze het antwoord niet weten, is er geen sprake van wrijving, ze gaan actief op zoek naar het antwoord op het probleem".

Onze visie

Framestore is een interessante klant omdat ze zo technische bekwaam zijn. Ze hebben een duidelijk idee van hun wensen en wij weten hoe we die kunnen matchen met de juiste technologie. Ze zijn zo grondig en oprecht, wat zorgt voor een beter resultaat omdat er geen ego's in het spel zijn, het gaat allemaal om het leveren van de beste technologie om het bedrijf in staat te stellen om geweldige dingen te bereiken.

Ook omdat ze zo technisch bewust zijn, zoals wij, zijn ze opgewonden om de technologie te zien. Ze willen hun handen vuil maken en zien dat het echt werkt, in plaats van het te presenteren in een glanzende demo, wat betekent dat we voortdurend van hen leren over hoe de technologie echt zou worden gebruikt in de dagelijkse praktijk.

Hulp nodig bij jouw project?

Neem contact met ons op.

 

Bel ons of laat een bericht achter en we bellen je terug. Ons team staat klaar om je te helpen.

Bericht sturen Direct bellen

Pagina delen:

Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan op de site ga je akkoord met ons gebruik van cookies. Lees meer