Nieuws

Mist kondigt Mist Edge, AI-gestuurde ondersteuning en nieuwe Access Points aan

Nieuwe aankondigingen aan Mist-platform voor evoluerende AI-gedreven ondernemingen

Mist, een bedrijf van Juniper Networks, kondigde nieuwe draadloze netwerkproducten en -diensten aan die gebruik maken van kunstmatige intelligentie (AI) om IT-operaties en -ondersteuning te vereenvoudigen. Naast de uitbreiding van de Mist-familie met Wi-Fi 6 Access Points, introduceert Mist de Mist Edge voor microdiensten op de campus en AI-gestuurde ondersteuning.

AI voor AX: Nieuwe Mist AP43 serie

Mist Access Points onderscheiden zich in de industrie door hun unieke vermogen om Wi-Fi, virtuele Bluetooth™ LE (vBLE) en IoT samen te voegen tot een platform dat wordt beheerd via de Mist cloud. Mist breidt deze draadloze netwerkfamilie nu verder uit met nieuwe 802.11ax (Wi-Fi 6) Access Points: de AP43-serie.

Mist zal Kunstmatige Intelligentie toepassen op de AP43. Voorbeeld "AI voor AX" functies omvatten:

  • Intelligente load-balancing tussen radio's/banden
  • Serviceniveaus die de opdrachten van OFDMA-subdragers bewaken en afdwingen
  • BSS kleurtoewijzingen voor high-density Wi-Fi omgevingen
  • Sticky client-preventie met behulp van AI-gestuurde algoritmen

De belangrijkste kenmerken van de Mist AP43 zijn onder andere:

  • 802.11ax met dubbele 5Ghz-radio's
  • Speciale dual-band 3de radio voor beveiliging, netwerk en locatiedetectie
  • 802.3bz Multi-Gigabit ethernet uplinks
  • Mist geoctrooieerde virtuele BLE-antenne-array
  • Uitbreidingspoorten van het ivd

The Mist Edge: Microservices naar de Campus brengen

Het beheer van draadloos in de cloud heeft vele voordelen, maar sommige omgevingen vereisen dat specifieke netwerkfuncties ter plaatse worden afgehandeld als gevolg van latentie, prestaties of architectuurvereisten (zoals tunnelafsluiting en VLAN-tagging). Mist Edge overbrugt deze kloof. Dit nieuwe product brengt selecte microservices naar de campus terwijl het gebruik van de Mist-cloud en de gedistribueerde softwarearchitectuur voor veerkrachtige en schaalbare operaties, beheer, probleemoplossing en analyse wordt voortgezet.

Voorbeeld Mist Edge use cases:

  • Split tunneling voor gasttoegang vs. zakelijk verkeer
  • Naadloze roaming voor grote campusnetwerken (via gelokaliseerde tunneling)
  • Uitbreiding van VLAN's naar gedistribueerde filialen en telewerkers ter vervanging van VPN-technologie op afstand
  • Wi-Fi backhaul voor ivd-toestellen

AI-gestuurde ondersteuning voor draadloze netwerken

Naast AI, dat wordt gebruikt om de IT-operaties te vereenvoudigen, past Mist Kunstmatige Intelligentietechnologie toe om het traditionele bedrijfsondersteuningsmodel op de volgende manieren te verstoren:

  • Mist is in staat om klanten en partners proactief te informeren wanneer er problemen worden gedetecteerd, waardoor het probleem snel kan worden opgelost. Als het probleem blijft bestaan en er live ondersteuning nodig is, wordt het ticket automatisch doorgestuurd naar Tier 3-experts in de Mist TAC. Dit alles gebeurt zonder dat er reactieve klantacties nodig zijn.
  • In het traditionele model van het bellen naar Tier 1-ondersteuning, moeten gebruikers de persoon aan de telefoon ervan overtuigen dat een probleem daadwerkelijk bestaat voordat het naar Tier 2 wordt gerouteerd (waar het proces wordt herhaald). Wanneer een klant of partner Mist belt voor ondersteuning, is de Mist-technicus die de telefoon opneemt al op de hoogte van het probleem (dankzij Marvis, de AI-gedreven assistent van Mist). Hiermee wordt de fase van de "inquisitie" van het begin af aan weggenomen. Daarnaast geeft Marvis het TAC-personeel inzicht in het probleem, waardoor een tier-3-niveau ervaring wordt gegarandeerd vanaf de eerste interactie.

Unieke Mist AI Support mogelijkheden:

  • Dynamic Packet Capture (dPCAP) verzamelt automatisch gegevens bij het opsporen van een groot probleem, waardoor het aantal bezoeken ter plaatse voor het oplossen van problemen tot een minimum wordt beperkt.
  • Evenementcorrelatie met behulp van machinaal leren om de hoofdoorzaak van problemen snel te identificeren (over draadloze, bedrade en apparaatdomeinen heen)
  • Service Level Expectations (SLE's) voor belangrijke bedrade/draadloze criteria kunnen door klanten en partners worden ingesteld, bewaakt en afgedwongen, en geautomatiseerde workflows pakken snel problemen aan.
  • Marvis Virtual Network Assistant (VNA) biedt trending insight, aanbevelingen voor het oplossen van problemen en andere geïntegreerde helpdeskfuncties met behulp van natuurlijke taalvragen en AI-gedreven intelligentie.

Met de aankondiging benadrukte Mist dat voor ondersteuning hun uiteindelijke doel is om 'het trouble ticket helemaal weg te werken met proactieve meldingen en zelfgenezing'. In de aankondiging stelde Mist dat 'als dat niet kan gebeuren, het probleem zo snel en pijnloos mogelijk moet worden opgelost'.

27 juni 2019

Pagina delen:

Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan op de site ga je akkoord met ons gebruik van cookies. Lees meer